14.07.2012

Patlıcan salatası - Mamzana gibi

Yaz akşamları için ideal bir salata ve meze. Mamzana gibi dedim. Orijinal mamzana nasıldır yemediğim için bilemiyorum.


Bu tarif benim mamzanam oldu:)


MALZEMELER:


5 adet patlıcan
4 adet çarliston biber
2 adet kırmızı biber.
5-6 diş sarımsak (dövülmüş)
1 büyük domates
1 limon suyu
1 çay kaşığı sirke
1 çorba kaşığı z.yağı (benim tercihim sızma)
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı pul biber (tercihe bağlı)

bir miktar kıyılmış maydanoz ( tercihe bağlı)



YAPILIŞI :

Derince bir kase içinde önce sosunu hazırlayalım. İyice dövülmüş sarımsakları, limon suyunu

**( ilk önce yarısını ekleyin salata hazır olunca tadına bakın limonu az ise kalanını ilave edin),

 sirkeyi, tuzu, biberi ve z.yağını kasenin içine koyalım. Bir çatal yardımıyla iyice çırpalım tüm malzemeler bir birleri ile özleşsin.
Patlıcanları üzerindeki kabukları çatlayana kadar közleyin. Kabuklarını soyun, sosun içine doğrayarak  ilave edin.



*** Ben patlıcanları ocağımın elektrikli bölümünde çabucak közlerim. Kesme tahtasının üzerine alır, bıçakla ortasından açar bir kaşık yardımıyla patlıcanların içini alırım, çok kolay ve pratik deneyin arzu ederseniz.


Biberleri közleyin, kabuklarını soyun, doğrayın sosa ekleyin.


Domatesin kabuklarını soyup küp şeklinde doğrayıp sosa ekleyin. Çok parçalamadan karıştın sosla bütünleşsin. Tadına tuzuna bakın damak tadınıza uygun hale getirin.


Soğuyuncaya kadar kase içinde bekletin, sonra servis tabağına alıp, arzu ederseniz kıyılmış maydanoz veya dereotu  ile servis yapabilirsiniz.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder