9.12.2015

KIŞ ÇORBASI

Bu çorbama bir isim bulamadım şimdilik kış çorbası diyelim :)
Dün akşam kendi damak tadıma göre  deep freeze de olan malzemelerle uydurduğum bir çorba
hem sağlıklı hemde lezzetli deneyin bakalım beğenecek misiniz?

MALZEMELER :

1 Çay bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 çay bardağı haşlanmış nohut
1 çay bardağı erişte (veya arpa şehriyesi/ üçgen kesilmiş minik hamurlar  de olabilir)
1 tatlı kaşığı tereyağ (tercihe göre başka bir yağda kullana bilirsiniz)
1 çorba kaşığı biber salçası
1 miktar nane, karabiber, kırmızı pul biber, tuz.
1 çorba kaşığı Nar Ekşisi (yoksa 1 veya 1/2 limon suyu olabilir)

YAPILIŞI : 
**Bakliyatlar deep freeze hazır haşlanmış olduğundan ben haşlamadan kullandım, hazır da yoksa haşlamanız gerekiyor.

Çorba tenceresine tereyağ ve biber salçasını ilave edip 2-3 dakika kavurdum, içine iki çorba kaşığı su ilave ederek güzelce karıştırarak pişirdim, baharatları ilave edip 2 dk. kadar tekrar karıştırdım. 
Haşlanmış olan bakliyatları ilave ettim. Üzerine alabildiği kadar sıcak su ekledim (su ölçüsünü çorbanın kıvamına kendi damak tadınıza göre ayarlayın) bir taşım kaynadıktan sonra erişteleri ilave edip erişte pişene kadar kaynattım. Ocağı kapatmadan nar ekşisini ekleyip güzelce karıştırdım ve ocağı kapattım.

Arzu ederseniz ve acı seviyorsanız sıvı yağda pul biber sosu hazırlayıp servis yaparken sos olarak çorba kaselerine ekleyebilirsiniz.
(sıvı yağ ve pul biberi bir kap içinde 1-2 dk.pişirip ekleyin)

Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder