9.07.2012

YAZ ÇORBASI

Yaz günleri için ideal bir yemek, tok tutar, doyurur, besler ve zayıflatır. Yapın,  buzdolabınızda bulundurun acıktıkça atıştırın.... Ve zayıflayın :)

MALZEMELER


1 su bardagi asurelik buğday,
VEYA
 * Bu çorbalar için buğday/yarma karışımı var (çok çabuk pişiyor)
4 su bardagı su,
1 çorba kaşığı kuru nane,
4 su bardagı yoğurt,
1 çay kaşığı tuz
karabiber, pul biber (tercihe göre)


YAPILIŞI
Acele yapacağım diyorsanız ...
 * işaretli malzemeden yapın.  sıcak su ile güzelce yıkayın, 1 su bardağı için 2 su bardağı sıcak su ekleyip bir taşım kaynatıp ocağı kapatın yumşamamışsa tencerenin kapağı kapalı olarak soğutun,yumşamışsa hemen süzün ılınınca malzemeleri ekleyin....


buğdayları kapaklı bir tencereye koyun üzerine 1 litre kaynar su ekleyin 2 saat kadar bekletin.
Vaktim çok diyorsanız...
Buğdayları akşamdan suya koyun sabaha kadar beklesin.
Buğdayları süzün düdüklü veya normal tencerede üzerine  1 litre sıcak su, 1 çay kaşığı tuz ekleyerek buğdaylar yumşayana kadar haşlayın.
Yoğurdunuzu derin bir kaseye alın, iyice çırpın, haşlanmış olan buğdayların suyunu süzün yoğurdun içine ilave edin karıştırın, buz dolabınızdan soğuk su alın 2 bardak ekleyin ve karıştırın, nanenizin yarısı ekleyin, tuzu az ise bir miktar daha tuz ilavesi yapın ( koyuluk oranını keyfinize göre ayarlayın veya yerken buz ekleyin. ) Kalan naneniz ile üzerini süsleyin.

Acıktıkça afiyetle yiyin....
Ben karabiber ve pul biber de ekliyorum. Acı biber metabolizmayı hızlandırır:) Ben acı seviyorum:))


Not.... Sadece yoğurt ile yaparsanız çok daha doyurucu oluyor diyet, rejim yapanlar için ideal

bir besin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder