2.02.2024

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR

 


Şifa kaynağı, karaciğer dostu Enginar'ın tam zamanı.
Enginarı garnitürlü, sade veya iç baklalı yapabilirsiniz damak tadınıza göre tercih sizin.
İstanbul pazarlarında genellikle Enginarın saplarını kesiyorlar bu sene bir değişiklik yaptım ve pazarcıdan aldığım Enginar kadar saplarından da rica edip alıyorum yemeğime garnitür olarak ekliyorum. Saplarını güzelce yıkayıp yeşil kısımlarını (beyaz kısmına) ayıklıyorum.

MALZEMELER 
-------------------------
3 Adet Enginar ayıklanmış.
1 Adet Soğan büyük boy (yemeklik doğranmış veya rendelenmiş)
1 yemek kaşığı zeytin yağı
1 Çay Kaşığı Toz Şeker
2 Adet Havuç (minik boy)
1 Tatlı Kaşığı Tuz
1 Limon
3 Su bardağı  sıcak su 
Zeytinyağı

Dereotu arzu ederseniz. (servis yaparken)


YAPILIŞI :  Ayıklanmış olarak satın aldığımız Enginarların içinde bulunduğu limonlu suyu ben döküyorum, enginarları kendi hazırladığım  (yarım limon suyu ve su) bir kapta kendim yıkıyor kararmaması için limonlu suyun içinde bekletiyorum. 

Ayıklayıp temizlediğimiz enginar saplarını küçük küp şeklinde doğrayıp limonu 
su içinde bekletiyoruz.
Havuçları temizleyip ince dilimler halinde doğradıktan sonra
Tencereye 1 yemek kaşığı zeytin yağını ilave edip, soğanları hafif pembeleşene  kadar kavuruyoruz havuçları ve doğramış olduğumuz enginar saplarını da ekleyip biraz soteliyoruz.
 Enginarları tencereye ilave edip bir çay kaşığı toz şeker veya bir adet kesme şeker, yarım limon suyu, bir çay kaşığı tuz üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyip pişiriyoruz. Suyunu çekip enginarlar pişmediyse bir miktar daha sıcak su ilave edebilirsiniz.

Enginarların pişirdiğiniz tencerede ağzı kapalı olarak soğuması yemeğin lezzetini arttıracaktır. Yemeğiniz soğuduktan sonra servis tabağına enginarları güzelce yerleştirip, içlerini garnitür ile doldurup üzerlerine damak tadınıza göre zeytin yağı ilave edip dere otu ile süsleyerek servis yapabilir siniz. 

AFİYET OLSUN.



 *normal tencerede 25-30 dk. pişirme süresi, düdüklü tencerede (tefal) 5 dk.

** Zeytinyağlı yemeklerimi 1 kaşık zeytin yağı ile pişirip  yemek piştikten sonra üzerine arzu ettiğim kadar zeytinyağı gezdirip soğutuyorum.

***Uzmanlar zeytin yağının ısıtılmadan kullanılmasını tavsiye ediyor.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder