22.10.2013

Meyhane pilavı/SEBZELİ BULGUR PİLAVI

Çok fazla sevmesem de ara sıra canım çekmiyor değil. Kendimce bir tarifim var umarım sizlerde beğenirsiniz.

MALZEMELER :
1 su bardağı pilavlık bulgur
1 adet orta boy soğan rendelenmiş
1 adet orta boy patates küp küp doğranmış
1 adet kırmızı biber ince şekilde doğranmış.
1 adet çarliston biber ince ince doğranmış.
1 adet patlıcan küp küp doğranmış
1 tatlı kaşığı domates püresi veya salça
(yemeklerde domates seviyorsanız taze domates rendeleyin)
1 çorba kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı ayçiçek yağı
tuz, karabiber.

YAPILIŞI :


Öncelikle şunu belirteyim, ister pilav, ister kısır, ister mercimek köftesi yapayım bulguru mutlaka sıcak su ile yıkıyorum. Daha lezzetli
oluyor.

Malzemeleri damak zevkinize göre seçebilirsiniz.

Bulguru ayıklayıp güzelce yıkıyoruz. Patlıcanları tam olarak soyup, küp küp doğrayarak  tuzlu suda bekletiyoruz.  Patatesi soyup küp küp doğrayıp onu da tuzlu suda bekletiyoruz. Soğanı rendeliyoruz.

Bir tencereye bir miktar ayçiçek yağı ve tereyağımızı koyup ocağımızı yakalım. Rendelenmiş soğanı, salçayı (püre veya domatesi) ekleyip içine yarım çay bardağı soğuk su ekleyip pişiriyoruz.
Patlıcan, patates ve doğranmış kırmızı biberi, çarliston biberi ekleyip 1-2 dakika karıştıralım. Hazırlamış olduğumuz bulgurumuzu ekleyelim. Hepsini birden karıştıralım. Kaynamış suyu, tuz ve karabiberi ekleyelim.

***Genel ölçüde Su miktarı  bire iki şeklindedir. Yani bir bardak bulgura iki bardak su gibi ben 1 bardak bulgura 2,5 bardak su ekliyorum.
Suyu ekledikten sonra iyice karıştırıyorum. Kaynamaya başlayınca ocağımı kısıyorum ve pişmeye bırakıyorum. Suyunu çekince tekrar karıştırıp ocağı kapatıyorum.

Yanında ayran, yoğurt veya cacık olursa mükemmel olur. Veya domates salatası tercih sizin :)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder