25.06.2015

İRMİK HELVASI

Geçmiş zaman hafta sonu evdeyim ve kandil. Kandillerde akşam yemeğinde annemlerde toplanır kandilleşir annemin yapmış olduğu irmik helvamızı da orada yerdik. Bu bir gelenekti benim ailemde. Kızım 5-6 yaşlarında falan 
-Anne bugün kandil helva yapalım ben komşulara dağıtayım dedi. Akşam anneannelerde yeriz yapmıştır dedim -olmaz dedi anneannem helva yapmazsak kandil evimize gelmez diyor bizde yapalım. -Komşuya sor o da anneanne bilir yapmasını sana anlatsın :)
İlk helva yapışım bu şekilde oldu önce komşumun tarifini yaptım yıllar içinde kendi tarifimi oluşturdum.

MALZEMELER :

1 paket İrmik
250 gr tereyağ ve becel (tamamı 250 gr. olacak)
1 pk. dolmalık fıstık.
1 tatlı kaşığı toz tarçın


2 bardak şeker
1 bardak su
1 bardak süt

YAPILIŞI :




Derin bir tencere içine yağı ve fıstıkları koyup ocağınızı yakın 3-5 dakika kadar kavurun. İrmik paketini açın bir su bardağı ile ölçerek tencereye koyun (paketten kaç bardak irmik çıktığını aklınızda tutun).
İrmik kaç bardak çıktıysa aynı oranda su ve süt karışımı hazırlayıp kaynatın soğumaya bırakın.
(ev hanımlarının deyimiyle birebir ölçü)
Fıstıklar kavruluncaya kadar sürekli karıştırarak kısık ocakta kavurun (kızım iyi kavrulmuş sevdiğinden benim helvam sütlü çikolata rengi oluyor daha açık renk olsun istiyorsanız fıstıklar pembeleşene kadar helvayı kavurun.) Kavurma işlemi tamamlanınca irmiğin üzerine yine birebir ölçüde şekeri ekleyin, toz tarçını ilave edin iyice karıştırın. Ocağınızı iyice kısın ve hazırlamış olduğunuz ılık durumda olan su ve süt karışımını azar azar tencereye ilave edin, bir iki tur karıştırın.
Ocağınızı kapatın tencerenin kapağını koyup 15-20 dk demlenmeye bırakın..

** İrmik pk.leri genelde 500 gr. oluyor normal boy su bardağınla ölçüldüğünde 2 bardak olur. 
ölçüler birebir olacak unutmayın.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder